famnen och maten

Ja, lite torka har det allt varit. Efter att Charlie fick sina sprutor förra veckan har jag knappt kunnat lägga ner honom och flytta 20 cm från honom, antar att det är sprutornas fel? Men igår fick jag klä på mig, göra 1 kopp kaffe och gå på toa utan att kan började panik skrika så det går nog mot rätt håll nu. Han verkar behöva mycket närhet just nu och givetvis så får han som han vill :-). Det är bara mamman som blir lite trött av allt bärande men när han är sådär 10 år och inte alls vill kramas med sin mamma så måste jag komma ihåg denns tiden då han mer än gärna hänger i mammas famn.

Det verkar också som så att våran lille son inte alls vill amma i den utsträckningen som jag vill så nu blir det nog att börja smyga in lite mera mat än kvällsgröten och smakisar men vad ska man börja med? frukost? där känns det ju som om jag har massor av mjölk till honom ju, lunch? ja men puré är inte lika gott som gröt så det äter han ju inte lika bra av ännu, mellis? ja kanske bara det att han älskar fruktpuré så då äter han bara det istället för mat typ grönsaker, ja någon som har nått bra förslag?! hur har ni gjort?

Charlies första smakis


vad är detta för nått?

euuu läskigt!

tihi ganska gott ändå!


Kommentarer
Postat av: Ninni

Roligt :) Då får jag ta och fixa en. Dock har vi ju ganska små stlar :)



Ang maten så började vi med lite mer smakisar på eftermiddagen. Innan amningen. Så fick hon äta lite matpure först (typ majspure) och sen amma om hon inte blir mätt. När hon ätit samma ngn sked i nga dagar så lät jag henne äta lite mer.

2011-10-02 @ 20:11:43
URL: http://ninnirunemyr.blogg.se/
Postat av: Ninni

Roligt :) Då får jag ta och fixa en. Dock har vi ju ganska små stlar :)



Ang maten så började vi med lite mer smakisar på eftermiddagen. Innan amningen. Så fick hon äta lite matpure först (typ majspure) och sen amma om hon inte blir mätt. När hon ätit samma ngn sked i nga dagar så lät jag henne äta lite mer.

2011-10-02 @ 20:12:07
URL: http://ninnirunemyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0