mjölk kommer från kossan

Hua va jobbigt det är att vara sjuk med en lite smågnällig bebis som vill aktiveras och leka med en hela tiden. Jag lyckades leta reda på en liten halsfluss baskilusk som sänkte mig ganska så ordentligt sen att lillen har fått för sig att vakna 190 gg/natt samtidigt har varit ganska så jobbigt. Men igår var jag till läkaren och fick penicillin så nu känner jag mig redan så mycket bättre!

Charlie verkar har sluppit min sjuka men där emot varit ganska så gnällig, kanske för att hans mamma inte orkat sysselsätta honom såmycket som han vill? det i kombination med dåliga nätter gissar jag på har påverkat hans humör. Inatt har han dock sovit så mycket bättre än de senaste 1,5 veckan bara vaknat 2ggr för mat och sen vaknat glad och utvilad :-) Dagens humör har varit på topp hos vår lille kille, så antagligen gör en god natts sömn susen även för honom ;-)

Någon av er läsare som har något bra förslag på hur vi ska lyckas få honom att sova bra om nätterna igen? Vi har testa att tilläggsmata på kvällarna men har inte haft någon som helst effekt. Alla tips tag emot!

Charlie har verkligen hittat sina händer och förstår nu mycket väl att man kan använda dom till att slå efter saker, ta tag i saker, hålla i saker, riva i saker och nypa i saker (de två senaste är framför allt på mamma;-)). Häromdagen så lämnade jag Tommy vid matbordet med Charlie för att hämta någon sak (kommer inte ihåg vad men det spelar ingen roll egentligen) snabb som attan var den lille mannen med händerna så fort han fick komma upp på bordet, 1,5 lite mjölk hann rinna ut, skyndade vi oss att torka? nopp, vi bara skrattade och konstaterade att det absolut inte är sista gången han välter ett mjölkpaket! Sen skyndade mamman iväg och hämtade kameran....




Kommentarer
Postat av: Ninni

Hej. Tack så mkt :) Kommer nog bli skönt för henne att bli av med nässonden ja. Måste reta en del. De barnen du har hand om har de haft nga problem med kanpparna? Man har ju hört att de kan läcka och så... Har du ngn erfarenhet av det här med tunntarmssond? Lite det jag funderar på - iochmed det här droppet hon pratade om. Fattade inte riktigt; är det som en riktig droppställning hon har med sig då lr?! Hmmm...



Ps. Lär inte vara sista mjölkpaketet nej ;)



Kram kram

2011-06-23 @ 06:41:32
URL: http://ninnirunemyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0