boxare?

Idag har vi verkligen haft fullt upp, Charlie vaknade på ett toppenhumör och låg och myste med mig och pappa i sängen innan det var dax för ny blöja och påklädning. Jag fick där efter äta frukost i lugn och ro (ja efter Charlie själv ätit frukost) och även duscha utan problem, för det är så att Charlie har hittat sig en bästis eller snarare två! Att han inte innan har förstått att händerna som så ofta flyger framför ansiktet är hans är för mig svårt att förstå men nu verkar det som om han verkligen fattar att dom är hans och han kan styra dom, om ännu lite smått svajjigt och halvt okontrolerat. Leksakerna över babysittern har inte varit stilla när han suttit där utan att knyta händerna och slå efter dom är helt fantastiskt! Även att sätta högerhand framför ansiktet och verkligen stirra på den medans han knyter den allt hårdare är fascinerande och så får man inte glömma att tugga på den heller, gosungen min!

Ja nu till dagen vi haft, först BVC samtal för mammsen Charlie sov hela tiden och mamman är nu godkänd, sen tog vi pendeln in till stan för att möta upp Maria med lilla Wilda för en fika, supermysigt var det och ett charmtroll till unge är den lilla tösen även om mammsen sa att hon var lite tjurig? Innan fikan hann jag förbi Åhlens för att köpa present till mitt hjärta (Tommy/pappan) efter fikat tog vi tunnelbanan hem och möttes av Tommy i dörren, mata lillen och sen bilen mer till ICA för att handla mat, grilla och sen familjemys, ja det kanske inte låter så mycket men när man har en liten så tar det ca 100 gånger längre tid än vad man har tänkt sig eller är van vid sedan innan så lägg på X antal blöjbyten, amningar, kräktorkningar, tröstande, sövande gosande ja det mesta kan du lägga till om du vill ;-) så har du en fullspäckad dag.

Imorgon blir det där emot inte lika mycket gjort, kanske en liten runda till simhallen för mig? Måste börja röra lite på mig efter alla veckor i sängen och nu när såret har läkt efter snittet. Tommy är hemma så kanske att det blir en lååång promenad med lilla familjen innan vi åker till landet.



Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad duktig han är. Matilda har ännu inte riktigt förstått att hon kan använda sina händer till saker som hänger och dinglar, men Charlie är ju några dagar äldre. ;)

2011-06-01 @ 21:54:49
URL: http://babisen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0