finurlig kille

Dagen började redan vi 6.00 idag, inte mammans bästa tid men vad gör man inte när man får ett stort leende? Han sov iof hela natten!! 20-6 så det var ju toppen! Varade nog i 30 min (humöret) efter det var det full rulle på en missnöjd Charlie, sov en kvart och vaknade av världens magknip och gick absolut inte att söva om. Efter det var den en missnöjd kille som bara skrek och skrek och jag som blev så frustrerad att tårarna började spruta, lagom innan vi skulle till BVC för samtal.

Samtalet på BVC gick väl sådär bara för att jag bröt ihop lite innan, kände mig oerhört låg efter flera jobbig dagar för lillen så det blir att komma tillbaka nästa vecka för ännu ett samtal, kan nog vara ganska så skönt, BVC-sköterskan menade på att så missnöjd som Charlie har varit de senaste dagarna ska han inte vara men jag har verkligen testat allt, sova, amma, gulla, mysa, promenera, mata extra, kollat tempen, petat runt öronen om det gör ont you name it... Men inte har jag blivit klokare för det!

Vikten så bara fin fin ut denna gången, han följer sin kurva och det är skönt, mamman ska försöka slappna av med maten nu ett tag men det är svårt att inte tro att han är ännu hungrigare än vad han får från mig när han är missnöjd, men det spelar ingen roll ifall han får extra han blir lika missnöjd ändå, kräks bara upp det istället. Väger nu 6205g längden tog vi aldrig då jag bara ville kolla vikten för att vara lugn.

Och nu till det glada, sötkillen var såååå trött vid 19.30 så jag gick in i sovrummet och ammade honom som alltid på kvällarna innan han somnar. Somnar efter maten i sängen, som vanligt, jag ligger kvar där inne med honom ett tag och efter 20 min vem börjar inte gry rejält då? jo då han får då komma upp för ofta är det magen som behöver antingen bajsas eller fisas men icke, han blir istället på världens bästa humör och vil inte alls sova, finurlingen där! så nu får han vara med oss en stund till innan han kanske vill släcka ner för natten, kanske sova lite längre imorgon än vad han gjorde i morse? nu ska jug ut till soffan och mysa med min familj.

Kommentarer
Postat av: Farfar

Min nya favoritsida på Internet

Charlies farfar

2011-05-24 @ 22:41:38
Postat av: Sanna

Härligt faffa :-) tanken är ju att främst familj och vänner ska kunna läsa och hålla koll på oss så vi ligger gärna bland dina favoriter :-)

2011-05-25 @ 14:54:56
URL: http://sannasliving.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0